ALV gaat niet door!

Algemene ledenvergadering 3 oktober gaat NIET door

 

Vanwege de aangescherpte coronamaatregelen gaat de Algemene Ledenvergadering van zaterdag 3 oktober NIET door.

In afwachting van de ontwikkelingen zullen we een nieuwe datum plannen.

Coronaprotocol

De algemene basisregels, hygiëneregels en richtlijnen van het RIVM, de overheid, NOC*NSF, KNVB zijn altijd van toepassing voor de velden en accommodaties bij SDO 63.

Dit protocol treedt in werking op 10 augustus 2020 en wordt aan de hand van wijzigingen door de hiervoor genoemde instanties zo nodig aangepast.

 

Voor iedereen op onze velden en kantine en kleedlokalen geldt:

 

Neem zelf je verantwoordelijkheid, gebruik je gezonde verstand en geef elkaar de ruimte.

  • Houd je aan de 1,5 meter dit geldt altijd voor iedereen van 18 jaar en ouder, met uitzondering tijdens het sporten.
  • Heb je klachten (ook al zijn ze maar licht) of heeft iemand in je huishouden of gezin klachten dan blijf je thuis!
  • Vermijd drukte.
  • Hoest/nies in je elleboog en maak gebruik van papieren zakdoekjes.
  • Was regelmatig je handen met water en zeep. Doe dit ook voor en na het bezoek aan onze accommodatie en na toilet bezoek.
  • Desinfecteer bij binnenkomst van het kleedkamergebouw, kantine eerst je handen met de daarvoor beschikbare desinfecteermiddelen.
  • Schud geen handen, geef geen high-fives of boks, vermijd het aanraken van je gezicht.
  • Geen ouders, toeschouwers en publiek in het kleedkamergebouw.
  • Advies: draag een mondkapje wanneer personen buiten je huishouden in één vervoermiddel van of naar een sportactiviteit gaan of bij uitwedstrijden.
  • Volg de aangegeven looproutes, in de kantine en kleedlokalen.
  • Het rookbeleid is van toepassing.
  • Voor aanvang van de sportactiviteit of bezoek aan het terras of kantine kan er voor een gezondheidscheck een aantal vragen worden gesteld over uw gezondheid of die van uw kinderen.
  • Sporters, begeleiders of toeschouwers kunnen worden geweigerd of naar huis worden gestuurd tijdens de training bij (vermoeden) van klachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, of koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak.
  • Respecteer en volg altijd de aanwijzingen van de vrijwilligers, commissie- en bestuursleden op.

 

Aanvullende regels voor de kantine en het terras

  • Max 1 persoon tegelijk in heren of dames wc, je wacht buiten.
  • Gooi zelf je lege plasticflesjes of bekertjes in de afvalbakken buiten en zet je lege flesjes op de toog in de kantine.
  • Houd je aan 1,5 m langs het veld en op het terras voor en naast de kantine.
  • Volg de aangegeven routes in de kantine.

 

Aanvullende regels voor de trainingen en wedstrijden

  • Desinfecteer bij binnenkomst van het kleedkamergebouw eerst je handen.
  • Handschoentjes aan als je ballen op pompt.
  • Hesjes niet uitwisselen en na iedere training wassen.
  • Houd je aan je trainingstijd.
  • Voorkom op wisseltijden dat er te veel mensen bij elkaar staan.
  • Geen geforceerd stemgebruik.
  • Gebruik altijd je eigen bidon / drinkfles en voorzie deze van je naam.
  • Pak de bal zo min mogelijk met je handen vast, tenzij je keepershandschoenen aan hebt.
  • Probeer de bal zo min mogelijk te koppen.
  • Spuug en snuit niet op het veld.
  • Vermijd bij het sporten fysiek contact dat niet noodzakelijk is, zoals het vieren van een overwinningsmoment of bij een wissel.
  • Houd 1,5 meter afstand met sporters van 13 jaar en ouder tenzij noodzakelijk voor (veilige) beoefening/begeleiding van de sport.
  • Trainers hoeven geen 1,5 meter afstand te houden tot sporters tot en met 12 jaar.
  • Houd voor en na het sporten en tijdens rustmomenten 1,5 meter afstand.
  • Publiek houdt langs de lijn altijd 1,5 meter afstand tot elkaar (tenzij het om 1 huishouden gaat)

Maximaal aantal personen per ruimte

De genoemde maximum aantallen betreffen de situatie met 1,5 meter voor 18 jaar en ouder. Jeugd t/m 17 jaar hoeft binnen geen onderlinge afstand te houden, zij kunnen met meer personen dan de hieronder genoemde aantallen gebruik maken van de ruimtes. Echter zij houden altijd 1,5 meter afstand tot iemand van 18 jaar of ouder. Bij de ingang van de ruimtes hangt het actuele aantal maximum per ruimte.

Voor alles geldt: geef elkaar de ruimte en houd rekening met elkaar!

  • Houd altijd 1,5 meter afstand
  • Maximaal 250 toeschouwers op 1,5 meter afstand buiten rond 1 veld waarop een (sport) activiteit plaats heeft
  • Maximaal 1 trainer tegelijk in het ballenhok
  • Maximaal 1 persoon tegelijk in heren en maximaal 1 tegelijk in dames wc in de kantine
  • Maximaal 6 personen tegelijk in de bestuurskamer .
  • Maximaal 2 personen tegelijk in de douche
  • Maximaal 8 personen tegelijk in de kleedkamers in het kleedkamergebouw
  • In de dug-out altijd 1,5 meter afstand voor iedereen 18 jaar en oud

 

Als we ons samen aan de regels houden,
ons gezond verstand gebruiken,
houden we corona weg
en kunnen we allemaal blijven genieten van voetballen !

 

Download het coronaprotocal hier!

Afscheid Elmer

Op zaterdag 22 augustus was het kick off van de jeugdsamenwerking HSVC’20.
De dag ook dat we afscheid namen van Elmer van Troost. Elmer en zijn gezin verhuizen naar Hulst.
Elmer is een kind van de club. Als jong gastje was hij al snel lid van SDO’63. Ontwikkelde zich prima en speelde zich zo in de jeugdselectie KNVB afdeling Zeeland.
Ook de seniorentrainer zag zijn capaciteiten en lijfde hem snel in. Hij werd aanvoerder. Maar HVV lag op de loer. Op het moment dat zijn vertrek nagenoeg zeker was, koos Elmer voor zijn vriendenploeg en SDO’63.
Helaas moest hij vanwege ziekte zijn voetballoopbaan opgeven. Maar Elmer bleef zich inzetten voor onze club. Hij verzorgde onze website. Regelde de zaken rondom de jeugdwedstrijden. En op zijn creativiteit en handigheid werd een beroep gedaan wanneer er uitnodigingen voor activiteiten, feestjes gemaakt moesten worden.
We vinden het erg jammer dat Elmer zijn activiteiten stopt. Maar we danken hem voor zijn jarenlange inzet voor SDO’63 en laatste jaren ook voor de jeugdsamenwerking.
Petra bedankt voor je steun en je hulp in de kantine. Kai en Mika maken de overstap naar  HVV. We wensen jullie alle goeds toe en zien bij SDO’63 zijn jullie altijd welkom. Het ga jullie goed.

SDO’63 NAAR DE 4DE KLASSE!!💛⚽️💛⚽️

Na lang wikken en wegen heeft de KNVB besloten om de 5de klasse Zeeuws-vlaanderen op te heffen.
Zie hieronder bericht KNVB:

De 16 teams spelen tot aan de Carnaval een halve competitie (15 wedstrijden)
Vanaf 28 februari worden de nrs. 1 t/m 8 ingedeeld in een sterke poule en de nrs. 9 t/m 16 in een minder sterke poule. Alle teams spelen dan weer een hele competitie (14 wedstrijden)
De exacte promotieregeling moet nog worden uitgewerkt, maar ook voor de nrs. 9 t/m 16 bestaat de mogelijkheid om te promoveren
Er wordt getracht zoveel mogelijk op de reguliere speeldagen van schema 14 te spelen
De definitieve indeling wordt op 10 juli bekendgemaakt.

Vierde klasse A: Aardenburg, Biervliet, Breskens, Corn Boys, Graauw, Groede, Hontenisse, Hoofdplaat, Hulsterloo, IJzendijke, Koewacht, Oostburg, RIA W, SDO’63, Sluis, Vogelwaarde.

Vandalisme …….

Helaas is er weer vandalisme op de sportaccommodatie. D.w.z. dit keer niet bij SDO, maar wel bij de tennisvereniging.
Eerder ook al bij de speeltuin. Triest dat blijkbaar een aantal mensen het nodig vinden zaken op ons dorp te vernielen.
Er is aangifte bij de politie gedaan.
Mocht je informatie hebben over dit vandalisme, laat het weten.
Het is onze gezamenlijk verantwoordelijkheid om zorg te dragen voor de materialen die het mogelijk maken om op ons dorp LEUKE dingen te doen.